پاسدار معلم؛ سفیر تبیین ارزشهای انقلاب در سنگر مدارس/ ترکیب هنر و اندیشه انقلابی در کلاسهای درس+عکس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، به همت ناحیه مقاومت بسیج کمیل مشهد، طرح «پاسدار معلم» از نیمه دوم سال ۱۴۰۳ در مدارس محروم منطقه احمدآباد مشهد به اجرا درآمده است، این طرح با استقبال بینظیر دانشآموزان روبرو شده و توانسته با شیوههای نوین آموزشی، آنان را با مسائل انقلاب و هنرهای تجسمی و نماز آشنا سازد.
رضا نجفی، فرمانده حوزه بسیج دانشآموزی منطقه احمدآباد، با اشاره به اهداف این طرح گفت: هدف اصلی این طرح، تبیین اهداف عالی انقلاب اسلامی، پاسخگویی به شبهات سیاسی و سوالات دانشآموزان در مورد مسائل روز منطقه و همچنین تدریس دروس آمادگی دفاعی، پرورشی و هنر است.
وی با تأکید بر کیفیت اجرای این طرح افزود: طرح پاسدار معلم، طرحی کاملاً کیفی است و کمیت در آن اهمیت چندانی ندارد، پاسدار معلمان باید مانند یک سفیر در مدارس ایفای نقش کنند و با برقراری ارتباط مؤثر با دانشآموزان، اولیا و مسئولین مدرسه، به ترویج ارزشهای انقلاب بپردازند.
نجفی همچنین به فعالیتهای انجام شده در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: در شهر ملکآباد و روستاهای اطراف با اجرای طرح پاسدار معلم و تدریس دروس آمادگی دفاعی، پرورشی و هنر با استفاده از شیوههای نوین تدریس، تعداد زیادی از دانشآموزان نسبت به مسائل انقلاب، هنرهای تجسمی و نماز علاقهمند شدند.
وی تصریح کرد:برگزاری کارگاههای آموزشی متنوع از جمله؛ خوشنویسی با خودکار، نقاشی خط، قرآن، مداحی، دستگاههای آوازی، جمعخوانی و دعاخوانی از دیگر برنامههای اجرا شده در قالب این طرح است که با استقبال چشمگیر دانش آموزان مواجه شده است.
فرمانده حوزه بسیج دانشآموزی منطقه احمدآباد، با تأکید بر اهمیت فضای آموزش و پرورش، بیان کرد: فضای آموزش و پرورش و مدرسه، یک استعداد و ظرفیت بزرگ است و باید در این قبیل طرحها، تلاش فکری، تمرکز، نوگرایی و بهینهسازی داشته باشیم تا به موفقیت دست یابیم.
وی همچنین به اهمیت شیوه مواجهه با نسل نوجوان و جوان تأکید و خاطرنشان کرد: شیوه مواجهه با مخاطبین که نسل نوجوان و جوان هستند، بسیار مهم است و حتماً باید به اهمیت و ظرافتهای این طرح توجه شود.
انتهای پیام/